Informasjon til beboerne


Fremdrift og varsling ved utskifting av dører og vinduer
I henhold til avtale har vi utarbeidet en oversikt over fremdrift på montering i de
respektive leiligheter. Vi gjør oppmerksom på at dette kun er en antatt fremdriftsplan,
og at det kan bli enkelte avvik i henhold til denne underveis.
Samtlige beboere får beskjed med lapp på døren minimum 2 dager før monteringen
starter i deres leilighet.

Beboers plikter

Vi gjør også oppmerksom på at det er beboers ansvar å rydde bort møbler, bilder o.l.
min 1,5 meter foran arbeidsstedet før monteringen begynner. Dette gjelder også
balkong og balkonggulv. Gardinfester eller andre ting som er montert på eller i
nærheten av dører/ gerikter må også demonteres av beboer.
Det vil bli delt ut en rull plast for tildekking i forkant av våre arbeider. Denne leveres
ut samtidig med to-dagers varslet.
Da det blir en del støv og skitt i forbindelse med våre arbeider, anbefales det å dekke
til møbler og annet inventar med tildekkingsplast. Husk at det vil bli trekk når vi river
ut vinduene, så tildekking må festes godt.
NB! Våre montører er pålagt å bruke vernesko, også innendørs. Det vil bli brukt
gummimatter under arbeidsstedet. Dekk til gulv ved behov, men plast må ikke brukes
på gulv pga. sklifare og fare for at denne fester seg rundt beina.
Vær oppmerksom på at det bør ventes i minst 24 timer med å vaske vinduer og
listverk etter montering. Dette grunnet tørketid på fugemasser som er brukt på
listverk og utforinger.

Dersom arbeidet blir forsinket grunnet at vi ikke kommer inn på varslet tid, eller det
ikke er ryddet klart, vil det bli fakturert pr. time våre arbeidere blir gående å vente.
Timeprisen for dette er kr. 825,- ink. mva.
NB! Vi kildesorterer alt avfall, og våre containere kan ikke benyttes til privat avfall.


HMS

Det er IKKE anledning til å oppholde seg i samme rom som arbeidet pågår,
dette pga. HMS forskrifter, men det er mulig å oppholde seg i et annet rom i
boligen.

Arbeidstid
Arbeidet starter opp om morgenen ca. kl. 07.00 og vil kunne pågå frem til kl ca.
17.00. Arbeid utover dette blir eventuelt avtalt med den enkelte beboer. Det er
beregnet inntil 2 dagers arbeid i hver leilighet.

Reklamasjon
Dersom du ikke skulle være fornøyd med våre leveranser, eller har andre
tilbakemeldinger, kan dette meldes inn pr e-post til dennis@nyttvindu.no.
E-post må inneholde: Navn, adresse, leilighetsnummer og tlf. nummer.
Ta gjerne direkte kontakt med våre montører på stedet dersom det oppdages en
skade/ mangel, slik at dette kan ordnes opp i med en gang. Det vil forkorte ev.
reklamasjonstid betraktelig.
NB! Hakk, merker og skader må reklameres på innen 10 virkedager etter montering,
da det kan oppstå uenighet om det er beboer eller håndverker som har påført disse.
Alle reklamasjoner skal meldes inn uten ugrunnet opphold etter at mangelen er
oppdaget.

Vi ser frem til et hyggelig samarbeid!
Med vennlig hilsen
Dennis Keldt
Prosjektleder
Tlf: 95775323
dennis@nyttvindu.no